Wat is CTR?

CTR is de Engelstalige afkorting van Click-Through-Ratio. De CTR wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. Click-Through-Ratio betekent de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachine resultaat ziet en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt.

CTR bij advertenties

In het geval van een advertentie is de CTR een belangrijke factor. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen die de advertentie hebben gezien er ook op klikken. De CTR is ook een factor bij het bepalen van de kwaliteitsscore in AdWords. De CTR verhogen kan onder andere door de advertentie aantrekkelijker te maken voor de doelgroep.

CTR in de organische zoekresultaten (SEO)

De CTR in de zoekmachine geeft aan hoe vaak mensen op jouw advertentie in de zoekmachine klikken nadat ze deze hebben bekeken. De hoogte van de CTR is afhankelijk van je plek in de zoekmachine. Advertenties die op de hoogste plek in de zoekmachine staan, leveren een hogere CTR op dan advertentie die helemaal onderin de zoekmachine staan.

Naast de plek van de advertentie in zoekmachine kan een aantrekkelijke tekst ook zorgen voor een hogere CTR. Als jouw advertentie aantrekkelijker is dan die van je bovenbuurman in de zoekmachine, kan het zijn dat je toch een hogere CTR hebt.

Contact opnemen
GRATIS SEO SCAN T.W.V. €450

Waarom Online Brains?

  • 85% van de websites die wij analyseren loopt omzet mis

  • Bewezen Succesformules

  • +10 jaar ervaring in Online Marketing

  • Scherpe Prijzen

  • Persoonlijke Online Marketing Consultant

  • Maandelijks opzegbaar

Onze diensten

Klanten waarvoor wij hebben gewerkt

Onze werkgebieden

Noord-Holland

Zaandam
Amsterdam
Haarlem
Hoofddorp
Beverwijk
Zaandijk
Koog a/d Zaan
Heemstede
Purmerend
Uitgeest

Zuid-Holland

Den Haag
Rotterdam
Leiden
Zoetermeer
Scheveningen
Delft
Katwijk
Gouda