Wat is short tail zoekwoorden?

Wat zijn short tail zoekwoorden?

Een short tail keyword kenmerkt zich vaak door het feit dat het een heel breed zoekwoord is. Zo zoeken heel veel mensen dagelijks op het woord ‘auto’, ‘vakantie’, ‘telefoon’ (short tail), maar veel minder zoeken er op ‘rode auto kopen’. Hoe specifieker en uitgebreider de zoekterm is, hoe groter de kans dat er minder zoekvolume op zit. Dit zijn long tail zoekwoorden

Hoge concurrentie op short tail zoekwoorden

Je hebt dus een enorme concurrentie als je je op deze woorden richt. Het heeft een hoog zoekvolume per individueel keyword maar ook een hoge concurrentie. Zoekmachine advertenties (SEA) op deze zoekwoorden zijn daardoor veel duurder. Daarom kan het interessanter zijn om je te richten op de long tail zoekwoorden

Voorbeelden van long- en short tail zoekwoorden

  • Short tail: stoel
  • Long tail: rode houten stoel
  • Short tail: koeienvlees
  • Long tail: biologische koeienvlees kopen
  • Short tail: voetbalschoen
  • Long tail: nike mercurial voetbalschoen
  • Short tail:tafel
  • Long tail: ronde design tafel
Contact opnemen
GRATIS SEO SCAN T.W.V. €450

Waarom Online Brains?

  • 85% van de websites die wij analyseren loopt omzet mis

  • Bewezen Succesformules

  • +10 jaar ervaring in Online Marketing

  • Scherpe Prijzen

  • Persoonlijke Online Marketing Consultant

  • Maandelijks opzegbaar

Onze diensten

Klanten waarvoor wij hebben gewerkt