Zoekmachine Adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren, ook bekend als Search Engine Advertising (SEA) heeft als doel om jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te laten weergeven als advertentie. Bijna iedereen gebruikt Google als zoekmachine en hierdoor is het een must om zoekmachine adverteren in te zetten voor het bereiken van de juiste personen.

Wat is het verschil tussen zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO)?

We kunnen bij zoekmachine marketing onderscheid maken tussen zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Het verschil tussen zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie is dat je voor de zoekmachine advertenties betaald en  zoekmachine optimalisatie is een lange termijn strategie. Daarnaast levert zoekmachine adverteren direct resultaat op.

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Met zoekmachine adverteren kan je advertentieruimte kopen op specifieke keywords, boven de organische zoekresultaten. Ook kan je hiermee regionaal adverteren waarbinnen jouw advertentie zichtbaar moet zijn. We kunnen jouw wensen geheel en succesvol realiseren binnen Google Ads.

Zoekmachine Adverteren door Online Brains

Zoekmachine Adverteren zit in de DNA van Online Brains. Als officiele Google certified partner hebben wij een samenwerking met Google, waardoor wij beschikken over de juiste middelen om de laagste kosten tegen de beste resultaten neer te zetten. Wij zetten campagnes op, monitoren de resultaten en sturen bij waar nodig. Op die manier ben je continu bezig met het optimaliseren van de ads waarbij je streeft naar de laagste kosten per klik. Daarnaast bepaal je zelf wat het dag budget is en kunnen we erg specifiek targetten op relevante zoekwoorden van gebruikers.

Wat kost een klik?

Adverteren via Google is een van de krachtigste advertentiemogelijkheden op het internet. Je kan zelf kiezen op welke keywords jij zichtbaar wilt zijn en op basis hiervan krijgen deze bezoekers ook alleen relevante diensten en/of producten van jouw bedrijf te zien. Daarnaast betaal je alleen als iemand daadwerkelijk op een advertentie klikt. De kosten per klik (ook wel CPC) varieert gemiddeld van €0,01 tot €4 per klik (enkele uitzonderingen daar gelaten). Wanneer jij jouw dagbudget bereikt, zullen de advertenties stoppen. Op maandbasis zal dit nooit meer zijn dan 30,4 x het opgegeven dagbudget.

Actieve monitoring en optimalisatie

Online Brains monitort hoe snel het dagbudget bereikt is en zal ook advies uitbrengen of het slim is om het dagbudget te verhogen om daarmee vaker zichtbaar te zijn en de resultaten te verbeteren. Indien jouw advertentie relevante kliks krijgt, kunnen dit leads / sales opleveren. Als het dagbudget te laag ingesteld staat, liggen hier zeker nog potentiele kansen om meer leads / sales te genereren.

Waarom kiezen voor Zoekmachine Adverteren?

Google Ads kent vele voordelen en specifieke advertentiemogelijkheden. Je kan precies zien op welke pagina’s bezoekers landen, waarop bezoekers de website verlaten en welke pagina geoptimaliseerd moet worden voor meer conversie. Daarnaast richt je elke advertentie op een specifieke keyword, waardoor je alleen relevante diensten vertoond. Het levert je dus alleen maar kwalitatieve bezoekers op, waardoor het rendement fors kan toenemen. De laatste reden waarom je zou moeten kiezen voor Zoekmachine Adverteren is omdat de resultaten direct zichtbaar zijn in tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie.

  • Alles is te meten: waar je bezoekers vandaan komen, hoe vaak er op de advertentie wordt geklikt, op welke pagina de bezoekers de website verlaten en meer

  • Doordat alles meetbaar is, is ook alles te verbeteren

  • Je kunt een dagbudget instellen zodat je nooit meer betaalt dan je wilt

  • Meer bezoekers op de website

  • Een Google Ads campagne kan altijd rendabel draaien