Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Zoekmachine Optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, wordt gebruikt om een website via de niet betaalde zoekresultaten hoger te laten ranken in Google. Door jouw pagina te optimaliseren wordt de waarde van jouw pagina verhoogd en hierdoor scoor je hoger in Google. Als jij organische resultaten wilt behalen, dan is zoekmachine optimalisatie onmisbaar in het traject. 81% van de internetgebruikers vindt zoekmachines de beste manier om websites te vinden. En dat is precies de reden waarom zoekmachine optimalisatie ontzettend belangrijk is. Je bent precies op de plek zichtbaar waar jouw doelgroep zich bevindt.

Waarom is zoekmachine optimalisatie (SEO) zo belangrijk?

Ruim 70% van de mensen die in Google zoekt, klikt niet op een advertentie in Google, maar op een organisch zoekresultaat. Met een gedegen SEO-strategie wordt jij dus beter vindbaar en dat betekent dus meer verkopen / leads, dus meer omzet. De SEO resultaten zijn tevens goed door te meetten via o.a. Google Analytics & Google Search Console.

  • Hoe hoger je in Google staat, hoe sneller iemand op je website klikt.

  • Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op omzet

  • Door de website gebruiksvriendelijker te maken, ondernemen jouw bezoekers sneller actie.

  • Je krijgt een betere naamsbekendheid, omdat ze jouw bedrijf op relevante zoektermen tegenkomen.

Bij online succes is zoekmachine optimalisatie een absolute must. Door de inzet van zoekmachine marketing zorg je er in werkelijkheid voor dat jouw bedrijf de autoriteit wordt in een bepaald vakgebied. Tegenwoordig zoeken erg veel mensen via Google naar een dienst waar zij naar op zoek zijn. Hoe beter jij gevonden wordt via Google, des te meer klanten je zal krijgen en hoe meer omzet je bedrijf zal maken. Door geen zoekmachine optimalisatie toe te passen, zal de concurrentie hier een streepje voor in hebben en daarmee betere bedrijfsresultaten behalen op de langere termijn. Alle websites die bovenaan staan op relevante keywords hebben slimme zoekmachine strategieën toegepast. Zonder SEO kom je niet bovenin de zoekresultaten.

Het verschil tussen Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Advertising

Om een website optimaal vindbaar te maken in Google, kan Online Brains twee vormen van zoekmachine marketing inzetten. Zoekmachine marketing bestaat uit zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) . Het verschil tussen SEO en SEA is dat SEA blijvend geld kost, maar het levert direct resultaat op. SEO kost vooral tijd en hiermee investeer je op de langere termijn in jouw bedrijf. SEO is op langere termijn veel goedkoper dan SEA.

Zoekmachine Optimalisatie is de DNA van Online Brains

Online Brains bekijkt per situatie, klant en branche naar de beste aanpak voor goede resultaten. Er is niet één bepaalde strategie die toepasbaar is voor iedereen. De strategie wordt vastgesteld aan de hand van verschillende criteria die onze SEO Experts zullen opstellen. Diverse factoren bepalen de ranking van jouw positie in Google. De geleverde strategie is altijd een plan op maat, waardoor je gegarandeerd succes zal hebben. Een belangrijk onderdeel binnen SEO is linkbuilding. Door kwalitatief sterke links van buitenaf aan te leggen naar jouw website, wordt jouw website meer waard en gezien als een autoriteit door Google.

Onze werkwijze voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Als je besluit om zoekmachine optimalisatie uit te laten voeren door Online Brains, zullen er een aantal stappen worden doorgelopen. We starten met een vrijblijvend gesprek om het bedrijf te leren kennen, de doelstellingen te behandelen en hetgeen waarop jij uit wil blinken t.o.v. jouw concurrenten. Tijdens het zoekmachine optimalisatie traject zullen wij ons richten op alle belangrijke pijlers, zoals technische seo, linkbuilding, content en gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast ontvang je een gratis SEO scan t.w.v. €450 om jouw website nog beter te laten presteren cadeau.